elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Czwartek 21.11.2024

Nabór na wolne stanowiska


Regulamin naboru na wolne stanowiska urzędnicze,
w tym kierownicze stanowiska urzędnicze w Szkole Podstawowej nr 16

 


Na podstawie art. 11,12,13,14 i 15 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. nr 223, poz. 1458).

Celem regulaminu jest ustalenie zasad zatrudniania na wolnych stanowiskach urzędniczych,
w tym kierowniczych stanowiskach urzędniczych w oparciu o otwarty i konkurencyjny nabór.

 

Rozdział I
Postanowienia ogólne

§1

1. Regulamin niniejszy określa czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem naboru pracowników na wolne stanowiska urzędnicze i kierownicze stanowiska urzędnicze
w Szkole Podstawowej nr 16 w Bytomiu zobowiązanych do przeprowadzenia procedury zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych.
2. Nabór kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze jest otwarty i konkurencyjny.
3. Procedura określa zasady naboru pracowników na wolne stanowiska urzędnicze i kierownicze stanowiska urzędnicze, dla których podstawą zatrudnienia jest umowa o pracę.
4. Regulamin nie ma zastosowania do:
1) stanowisk obsadzonych na podstawie wyboru i powołania,
2) stanowisk pomocniczych i obsługi,
3) pracowników, których status określają inne przepisy niż ustawa o pracownikach samorządowych,
4) pracowników zatrudnionych na czas zastępstwa w związku z usprawiedliwioną nieobecnością pracownika samorządowego (choroba, urlop macierzyński, urlop wychowawczy, urlop bezpłatny itp.),
5) pracowników przeniesionych do pracy z innych jednostek samorządowych,
6) pracowników zatrudnionych w wyniku awansu zawodowego lub przesunięcia wewnętrznego.
7) Pracowników zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych i robót publicznych, a także organizowanych w urzędzie staży absolwenckich.
5. Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o:
wolnym stanowisku urzędniczym – należy przez to rozumieć stanowisko, na które zgodnie z przepisami ustawy albo w drodze porozumienia, nie został przeniesiony pracownik samorządowy danej jednostki lub na które nie został przeniesiony inny pracownik samorządowy zatrudniony na stanowisku urzędniczym, posiadający kwalifikacje wymagane na danym stanowisku lub nie został przeprowadzony na to stanowisko nabór albo na którym mimo przeprowadzonego naboru nie został zatrudniony pracownik.


Rozdział II
Rozpoczęcie procedury naboru

§ 2

1. Nabór na wolne stanowiska urzędnicze odbywa się w ramach procedury rekrutacyjnej.
2. Decyzję o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej podejmuje dyrektor jednostki.
Wzór druku rozpoczęcia naboru zawiera załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
3. Nabór na wolne stanowiska urzędnicze przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana każdorazowo przez dyrektora.

 

Rozdział III
Etapy naboru

§ 3

1. Procedura rekrutacyjna składa się z następujących etapów:
1) przygotowanie i publikacja ogłoszenia,
2) przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych,
3) powołanie komisji rekrutacyjnej,
4) wstępna analiza złożonych dokumentów aplikacyjnych,
5) postępowanie sprawdzające, na które składa się :
a) test kwalifikacyjny,
b) rozmowa kwalifikacyjna,
6) sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko urzędnicze,
7) ogłoszenie informacji o wyniku naboru,
8) nawiązanie stosunku pracy.

 

Rozdział IV
Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze

§ 4

1. Dyrektor lub specjalista do spraw kadr przygotowują ogłoszenie o naborze kandydatów
na wolne stanowisko urzędnicze lub kierownicze stanowisko urzędnicze uwzględniając w szczególności wymagania kwalifikacyjne określone w odrębnych przepisach.
2. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze umieszcza się w:
1) Biuletynie Informacji Publicznej,
2) na tablicy ogłoszeń w siedzibie jednostki,
3. Decyzję o publikacji ogłoszenia w innym miejscu niż określone w ust. 2 np. w prasie, urzędzie pracy podejmuje dyrektor jednostki.
4. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko powinno zawierać: 
1) nazwę i adres jednostki, której dotyczy nabór, 
2) określenie stanowiska urzędniczego, 
3) określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe, 
4) wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku, 
5) wskazanie wymaganych dokumentów, 
6) określenie terminu i miejsca składania dokumentów,
5. Poza obligatoryjnymi elementami ogłoszenia dyrektor jednostki może umieścić w ogłoszeniu informacje fakultatywne.
6. Wzór ogłoszenia, o którym mowa w ust. 4, stanowi załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu.
7. Termin składania dokumentów określony w ogłoszeniu o naborze nie może być krótszy niż 10 dni kalendarzowych od dnia opublikowania ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej.
8. Termin składania dokumentów, z uwzględnieniem zasady wyrażonej w ust. 1, określa każdorazowo dyrektor jednostki.

 

Rozdział V
Powołanie Komisji Rekrutacyjnej

§ 5

1. W celu przeprowadzenia konkursu dyrektor jednostki powołuje Komisję Rekrutacyjną, w skład której wchodzi od 2 do 4 pracowników placówki (wraz ze wskazaniem członkom komisji pełnionych w niej funkcji) dających rękojmię obiektywnego wyłonienia kandydata.
2. Dyrektor może również zwrócić się z prośbą do organu prowadzącego o oddelegowanie pracownika do prac w komisji rekrutacyjnej oraz powołać osobę spoza placówki o kwalifikacjach odpowiadających stanowisku, którego dotyczy konkurs i z co najmniej dwuletnim doświadczeniu na tym stanowisku.
3. Przewodniczący komisji podejmuje wszelkie czynności związane z przeprowadzeniem konkursu, w tym zwołuje posiedzenia komisji, kieruje jej obradami oraz reprezentuje komisję na zewnątrz.
4. Zadaniem Komisji Rekrutacyjnej jest przeprowadzenie wszystkich czynności związanych z naborem określonych ustawą o pracownikach samorządowych tj. :
1) dokonanie wstępnej selekcji kandydatów,
2) sporządzenie listy kandydatów spełniających wymogi formalne określone w ogłoszeniu,
3) przeprowadzenie testu i rozmowy kwalifikacyjnej,
4) sporządzenie protokołu,
5) przygotowanie informacji o wyniku naboru.
5. Ostateczną decyzję o zatrudnieniu kandydata wskazanego przez Komisję Rekrutacyjną podejmuje dyrektor jednostki.
6. Członkiem komisji nie może być osoba, która jest małżonkiem kandydata lub jego krewnym albo powinowatym do drugiego stopnia włącznie albo pozostaje wobec niego w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do jej bezstronności.  
7. Osoby biorące udział w przygotowaniu i przeprowadzeniu konkursu nie mogą przystąpić
do tego konkursu.
8. Komisja obraduje na posiedzeniach w minimum 3/4 składu.
9. Komisja w sprawach spornych podejmuje decyzje zwykłą większością głosów
w głosowaniu jawnym.
10. Komisja działa do czasu zakończenia procedury rekrutacyjnej.

 

Rozdział VI
Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych

§ 6

1. Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych od kandydatów zainteresowanych pracą na wolnym stanowisku urzędniczym następuje od dnia publikacji ogłoszenia.
2. Na dokumenty aplikacyjne składają się:
1) list motywacyjny,
2) życiorys – curriculum vitae z dokładnym wyszczególnieniem przebiegu pracy zawodowej,
3) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
4) kserokopie świadectw pracy,
5) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
6) oświadczenie, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego i umyślne przestępstwo skarbowe,
7) oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych
w związku z procesem rekrutacji,
8) kandydaci na wolne kierownicze stanowiska składają dodatkowo oświadczenie,
że nie byli karani zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych
z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w ustawie
o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
9) inne dodatkowe dokumenty określone w ogłoszeniu.
3. Na żądanie komisji rekrutacyjnej kandydaci są zobowiązani dostarczyć oryginały dokumentów.
4. Dokumenty składane są przez kandydatów w siedzibie jednostki w sposób wskazany
w ogłoszeniu lub drogą pocztową.
5. W razie złożenia dokumentów drogą pocztową za datę ich złożenia uważa się datę wpływu.
6. Dokumenty przyjmowane są tylko w terminie wskazanym w ogłoszeniu. Po jego upływie dokumenty nie są przyjmowane.


Rozdział VII
Przeprowadzenie konkursu

§ 7

1. Konkurs na stanowisko urzędnicze przeprowadza się w dwóch etapach. W pierwszym etapie komisja dokonuje analizy dokumentów aplikacyjnych, która polega na zapoznaniu się
z aplikacjami złożonymi przez kandydatów i porównanie ich z wymaganiami formalnymi określonymi w ogłoszeniu.
2. Z przeprowadzonej oceny formalnej sporządza się listę osób, które zakwalifikowały się
do drugiego etapu, a następnie ogłasza w Biuletynie informacji Publicznej.
3. Kandydaci zakwalifikowani do drugiego etapu konkursu zostaną powiadomieni w formie pisemnej lub telefonicznie.
4. Informacja o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowi informację publiczną
w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem określonym w ogłoszeniu o naborze.
5. Drugi etap rozpoczyna się od sprawdzenia listy obecności kandydatów, na podstawie okazanego dowodu tożsamości, a składa się z:
a) testu kwalifikacyjnego,
b) rozmowy kwalifikacyjnej.
6. Test kwalifikacyjny opracowuje Komisja Rekrutacyjna lub inne wskazane osoby przez
dyrektora jednostki.
7. Celem testu kwalifikacyjnego jest sprawdzenie wiedzy i umiejętności niezbędnych
do wykonywania określonej pracy.
8. Test składa się z pytań z zakresu podstaw prawnych oraz zagadnień specjalistycznych związanych z objęciem danego stanowiska.
9. Każda poprawna odpowiedź punktowana jest 1 pkt , zaś za odpowiedź nieprawidłową przyznaje się 0 punktów.
10. Sprawdzone testy parafują wszyscy członkowie komisji rekrutacyjnej i dołączają do dokumentów aplikacyjnych odpowiednio każdego z kandydatów. Do rozmowy kwalifikacyjnej zostają dopuszczone osoby, które uzyskają co najmniej 75 % poprawnych odpowiedzi w części pisemnej.
11. Rozmowa kwalifikacyjna jest nawiązaniem bezpośredniego kontaktu z kandydatem i określeniem predyspozycji i umiejętności kandydata do zatrudnienia na stanowisku określonym w ogłoszeniu, a w przypadku stanowiska kierowniczego - sprawdzenie predyspozycji i zdolności ogólnych oraz umiejętności kierowniczych.
12. Rozmowę kwalifikacyjną z kandydatem przeprowadza Komisja Rekrutacyjna.
13. Po przeprowadzeniu rozmowy kwalifikacyjnej każdy członek Komisji Rekrutacyjnej na podstawie jej wyniku przydziela kandydatowi punkty w skali od 0 do 5 pkt.
14. Punkty podlegają sumowaniu. Jako wynik przyjmuje się % uzyskanych punktów w stosunku do możliwych do uzyskania.
15. Po przeprowadzeniu konkursu Komisja Rekrutacyjna ustala jego wynik, wskazując kandydata, który uzyskał najlepszy wynik procentowy w sumie z obu części II etapu
(cz. pisemnej i ustnej).

 

Rozdział VIII
Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko pracy

§ 8

1. Po zakończeniu postępowania konkursowego Komisja Rekrutacyjna sporządza ze swych czynności protokół, który zawiera w szczególności:
1) określenie stanowiska urzędniczego, na które był prowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów uszeregowanych według poziomu spełnienia przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze,
2) liczbę nadesłanych ofert na stanowisko, w tym liczbę ofert spełniających wymagania formalne,
3) informację o zastosowanych metodach i technikach naboru,
4) uzasadnienie dokonanego naboru.
5) skład komisji przeprowadzającej nabór.
2. Protokół podpisują wszyscy członkowie komisji i podlega on zatwierdzeniu przez dyrektora jednostki.
3. Wzór protokołu stanowi załącznik nr 4.

 

Rozdział IX
Informacja o wynikach naboru

§ 9

1. Niezwłocznie po przeprowadzeniu naboru informacja o wyniku naboru upowszechniana jest przez umieszczenie na tablicy informacyjnej w jednostce, w której był przeprowadzany nabór oraz jest publikowana w Biuletynie Informacji Publicznej przez okres co najmniej trzech miesięcy.
2. Informacja , o której mowa ust. 1 zawiera:
1) nazwę i adres jednostki,
2) określenie stanowiska urzędniczego,
3) imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego,
4) uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata albo uzasadnienie nierozstrzygnięcia naboru na stanowisko.
3. Wzór ogłoszenia informacji o wynikach naboru stanowi załącznik nr 5 do niniejszego regulaminu.
4. Jeżeli w okresie trzech miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wybraną w drodze naboru zaistnieje konieczność ponownego obsadzenia tego samego stanowiska, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole dotyczącym tego naboru. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio.

 


Rozdział X
Sposób postępowania z dokumentami aplikacyjnymi

§ 10

1. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w ramach procedury rekrutacyjnej dołącza się do jego akt osobowych.
2. Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób, które brały udział w rekrutacji będą zwracane kandydatom po upływie 1 miesiąca od dnia rozstrzygnięcia naboru zostaną protokolarnie zniszczone.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Informacje o artykule

Podmiot udostępniający: Szkoła Podstawowa nr 16 im. Marii Konopnickiej w Bytomiu
Odpowiadający za treść: Katarzyna Pielok
Wprowadził informację: Katarzyna Pielok
Edytował informację: Magdalena Sottor
Lista załączników: Brak załączników
Data wytworzenia informacji: 28.12.2021
Data udostępnienia informacji: 28.12.2021
Data ostatniej aktualizacji: 09.04.2024
Liczba wyświetleń: 440
Rejestr zmian: Otwórz

Rejestr zmian

Data
Godzina
Rodzaj
Autor
Nazwa
09.04.2024
13:00:33
edycja
Magdalena Sottor
Nabór na wolne stanowiska
09.04.2024
09:41:54
edycja
Katarzyna Pielok
Nabór na wolne stanowiska
08.03.2022
08:44:39
edycja
Katarzyna Pielok
Nabór na wolne stanowiska
29.12.2021
10:10:45
edycja
Katarzyna Pielok
Nabór na wolne stanowiska
29.12.2021
10:10:30
edycja
Katarzyna Pielok
Nabór na wolne stanowiska
28.12.2021
13:56:20
dodanie
Katarzyna Pielok
Nabór na wolne stanowiska